„No a je to, zase jsem vytvořila svůj projekt a tamhleta ho zkopírovala. Já se na to můžu vykašlat…“
Možná chcete vytvořit svůj vlastní kurz, napsat svůj článek, vytvořit svůj produkt, ale bojíte se, že Vás někdo zkopíruje… Že ukážete světu, co děláte a někdo jiný Vám to ukradne.
Odkud tyto naše obavy pocházejí?
Pravděpodobně máme tento strach zakořeněný už ze školních lavic: „Paní učitelko, on opisuje.“ Strach, že soused opíše naši práci a dostane jedničku zadarmo.
Možná máme tento strach zakořeněný už z dob, kdy k nám po revoluci přišli Vietnamci a začali kopírovat známé značky. Dobře si z té doby pamatuji hlášku: „Čím víc proužků, tím víc Adidas.“ 😆
Můj syn měl dlouho přesně tyto strachy. Radši nechtěl nic dělat, aby se po něm někdo neopičil. Aby to od něj někdo nezkopíroval… Co tímto svým přístupem ale získá? Co dobrého mu jeho obava přinese?
Asi sami přijdete na to, že nic! Nic neztratí, ale také nic nezíská.
Ale co se k tomu postavit jinak?
Jste pro lidi inspirací!
Když Vás zkopírují, tak tím vlastně říkají: „Ty jo, ta je tak dobrá, že to musím zkusit taky.“ „To je ale skvělý nápad, to musím také udělat.“

Co z toho tedy vyplývá?
Že jste opravdu dobří!
Pogratulujte si. Kdybyste nebyli výjimeční, nikdo by se nesnažil Vás zkopírovat. Je to důkaz toho, že děláte něco opravdu výjimečného.
Potom se objeví obava – co když na tom vydělají víc než já? Co když udělají totéž, ale nabídnou to levněji a tím zničí mé podnikání? To je asi skutečný důvod, proč se kopírování opravdu bojíme.
Zbytečná obava!
Známé rčení říká: „Když dva dělají totéž, není to totéž.“ Kdokoliv může zkopírovat to, co děláte – může napsat ebook na stejné téma, může udělat stejný kurz, může vytvořit stejný šperk, namalovat stejný obraz… cokoliv Vás napadne, ale nikdy to nebude STEJNÉ!
Zaprvé – Vy budete první, kdo s tím přišel. Ale především – nikdo nemůže napodobit Vaši duši, to co do svého díla dáváte. To co chcete lidem předat. To co to pro Vás znamená.

Takže pokud svůj projekt děláte s láskou, s jasným úmyslem, co chcete lidem předat a co jim chcete sdělit, tak do svého projektu dáváte kus sebe, kus své duše a to je nenapodobitelné a nezkopírovatelné a zákazníci to ucítí. Oni si Vás najdou a nebudou je zajímat laciné kopie.
Stejně jako lidé dál nakupují Adidas a nekupují pouze oblečení u Vietnamců, přestože Adidas je mnohem dražší. Oni ví, že platí za kvalitu, ví, že platí za oblečení, které má nějaký příběh.
Takže místo přemýšlení nad tím, aby Vás někdo náhodou neokopíroval, přemýšlejte nad tím, co chcete lidem předat a dejte do svého díla lásku a kus sebe!
AŤ JSTE INSPIRACÍ PRO CO NEJVÍCE LIDÍ!

Jsem terapeutka a partnerka Myšlením k bohatství. Pomůžu Vám žít šťastnější a bohatší život. Více si přečti zde>>>